Fen Bilgisi Öğretmenlerinin Kullandıkları Araç Gereçler ve Kazanımlara Uygunluğu
(The Tools Used by Science Teachers and Their Relevance to Objectives
)
Yazar
|
:
Ulaş Kubat
|
|
Türü |
:
Telif
|
Baskı Yılı |
:
2018
|
Sayı |
:
43
|
Sayfa |
:
63-76
|
Doi Number |
:
10.9779/PUJE853
|
Özet
Bu çalışmanın amacı fen bilgisi öğretmenlerinin öğrenme-öğretme sürecinde araç-gereç kullanımına ilişkin görüşlerini ortaya çıkarmaktır. İyi tasarlanmış araç-gereçler zengin bir öğrenme ortamı sağlar. Nitel araştırma yönteminin kullanıldığı bu araştırmada veri toplama aracı olarak yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma gurubunu 16 fen bilgisi öğretmeninden oluşmaktadır. Araştırma bulgularına göre öğretmenler araç-gereç ve öğretim materyali olarak en çok deney malzemelerini kullandıklarını, 4+4+4 sisteminin araç gereç ve materyaller için sorun yarattığını belirtmektedir. Ayrıca öğretmenler materyal geliştirme eksikliği sorunu yaşandığını vurgulamışlardır. Uygun araç-gereç seçiminin kazanımlara gerçekleşmesine katkı sağlayacağını belirtmişlerdir.
Anahtar Kelimeler
Fen Bilgisi Öğretmeni, Araç-Gereçler, Kazanımlar
Abstract
The aim of this study is to reveal the views of science teachers on the use of tools in the learning-teaching process. Well-designed tools provide a rich learning environment. In this research qualitative research method was used. Semi-structured interview form was used as data collection tool. The working group consisted of 16 science teachers. According to the findings of the research, teachers use the most experimental materials as tools and teaching materials and 4 + 4 + 4 system creates problems for tools and materials. In addition, teachers have emphasized the problem of lack of material development. They indicated that well designed tools contribute to the achievement of objectives.
Keywords
Science Teacher, Tools, Objectives