Birey-Çevre Uyumu, Erteleme Eğilimi, Akademik Doyum ve Akademik Başarı Arasındaki İlişkilerin Analizi
(The Analysis of Relationships among Person-Environment Fit, Academic Satisfaction, Procrastination and Academic Achievement
)
Yazar
|
:
Murat BALKIS
Erdinç DURU
|
|
Türü |
:
Telif
|
Baskı Yılı |
:
2016
|
Sayı |
:
39
|
Sayfa |
:
119-129
|
Doi Number |
:
10.9779/PUJE747
|
Özet
Bu çalışmanın amacı; birey-çevre uyumu, erteleme eğilimi, akademik doyum ve akademik başarı arasındaki doğrudan ve dolaylı ilişkileri incelemektir. Çalışmaya Pamukkale Üniversitesi, Eğitim Fakültesi’nin Yaz dönemi derslerine kayıt yaptıran, farklı bölümlerde öğrenim gören, yaşları 19 ile 27 arasında değişen, toplam 338 öğrenci katılmıştır. Çalışmada veri toplamak amacıyla kişisel bilgi formuyla birlikte, Aitken Erteleme Eğilimi Ölçeği, Akademik Uyum Ölçeği ve Akademik Doyum Ölçeği kullanılmıştır. Analiz sonuçları erteleme eğilimi, akademik uyum, akademik doyum ve akademik başarı arasında negatif yönde anlamlı ilişkiler olduğunu göstermiştir. Yapısal eşitlik modeli analizleri, akademik doyumun; akademik uyum, erteleme eğilimi ve akademik başarı ilişkisinde tam aracılık rolü üstlendiğini göstermiştir. Bulgular eğitimciler ve psikolojik danışmanlar açısından ele alınıp tartışılmıştır.
Anahtar Kelimeler
Birey-çevre uyumu, akademik uyum, akademik doyum, erteleme ve akademik başarı
Abstract
The main purpose of this study was to examine direct and indirect relationships among person-environment fit, academic satisfaction, procrastination and academic achievement. The sample consisted of 338 undergraduate students who enrolled summer course in Faculty of Education in Pamukkale University. Participants’ age ranged 19 and 27. Academic Fit Scale, Aitken Procrastination Inventory, Academic Satisfaction Scale and Personal Information Sheet were used to gather data. Results noticed that procrastination was negatively related to academic fit, academic satisfaction and academic achievement. The structural equation model analyses showed that academic satisfaction had full mediation role in relation academic fit, procrastination and academic achievement. Implication of these finding was discussed in terms of educators and psychological counselors.
Keywords
Person-environment fit, academic fit, academic satisfaction, procrastination and academic achievemen