Menü

Hızlı Erişim & Quick access







İlköğretim Ders Kitaplarında Engellilik
(Disability in Elementary School Textbooks )

Yazar : Derya Can  Canay Pekbay, Meral Hakverdi Can, Gökhan Kaya, Ayşegül Avşar Tuncay, Sevcan Candan  
Türü : Telif
Baskı Yılı : 2017
Sayı : 41
Sayfa : 75-89
Doi Number : 10.9779/PUJE725


Özet
Bu çalışmada, Türkiye’de ilköğretim düzeyinde okutulmakta olan Hayat Bilgisi, Sosyal Bilgiler ve Fen ve Teknoloji ders kitaplarında yer alan görsel ve metinlerde engellilik konusuna hangi düzeyde ve nasıl yer verildiği incelenmiştir. Nitel araştırma yöntemlerinden, doküman analizi tekniği kullanılarak 2011-2012 eğitim-öğretim yılında Milli Eğitim Bakanlığı tarafından yayınlanan 12 kitap araştırmacılar tarafından incelenmiştir. Araştırma sonucunda ders kitaplarında engellilik konusuna ve engelli bireylere sınırlı sayıda yer verildiği saptanmıştır. Engelli bireyler ders kitaplarında da sosyal ve eğitsel yaşamla tam anlamıyla bütünleştirilmelidir.

Anahtar Kelimeler
Ders kitapları, engellilik, kaynaştırma eğitimi

Abstract
This study investigated the visibility of disabled people in the illustrations and text of textbooks of elementary school Natural Sciences, Social Studies and, Science and Technology courses. In this study, 12 textbooks published by Ministry of National Education in Turkey during academic year of 2011-2012 were examined using content analysis. Findings of this study revealed that representation of disabled people in visuals and texts in elementary school textbooks was limited. There is need to increase awareness of the educators and textbooks writers on the representation of disabled peoples in the visuals and text.

Keywords
Textbooks, disability, inclusive education

Gelişmiş Arama & Advanced Search


Duyurular & Announcements

    Ocak 2018

    Ocak  2018 Sayısı, online olarak yayınlanmıştır.

     


    İstatistik (Mayıs 2014)

    Bilgi için; ana sayfadaki haberlere gidiniz.


    12.12.2017 tarihinden itibaren çalışmalarınızı http://dergipark.gov.tr/pauefd adresi üzerinden gönde
    Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi Emerging Sources Citation Index (ESCI) tarafından taranmakta ve dizinlenmektedir.
     
    Pamukkale University Journal of Education is indexed and abstracted in Emerging Sources Citation Index (ESCI).

    Dergimiz Dergipark sistemize taşınmıştır. Lütfen çalışmalarınızı burya yüklemeyiniz

    Çalışmalarınızı http://dergipark.gov.tr/pauefd adresi üzerinden gönderiniz


    ANDROİD UYGULAMASI

    Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi mobil sürümü artık yayında.



Adres : Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Kınıklı-Denizli/TÜRKİYE
Eposta :pauefdergi@pau.edu.tr

Web Yazılım & Programlama Han Yazılım Bilişim Hizmetleri