Topluma Hizmet Uygulamaları Dersinin İşlenişi: Uygulama Örnekleri ve Sürece İlişkin Öğrenci Görüşlerinin Değerlendirilmesi
(Implementing the Community Services Course: Practice Examples and Evaluation of Students’ Perceptions
)
Yazar
|
:
Selay ARKÜN KOCADERE
S. Sadi SEFEROĞLU
|
|
Türü |
:
Telif
|
Baskı Yılı |
:
2013
|
Sayı |
:
34
|
Sayfa |
:
75-89
|
Doi Number |
:
10.9779/PUJE504
|
Özet
Bu araştırmanın amacı Eğitim Fakültelerinde verilen Topluma Hizmet Uygulamaları (THU) isimli dersin işlenişi sürecinde yapılan uygulamalardan örnekler sunmak ve süreçle ilgili öğrenci görüşlerini değerlendirmektir. Çalışmanın katılımcıları THU dersine kayıtlı 44 öğretmen adayı üniversite öğrencisidir. Bu ders kapsamında 14 hafta boyunca topluma hizmete yönelik çeşitli projeler geliştirilerek uygulamaya konulmuştur. Bu çalışmada, bu dersin yapılandırılmasına yönelik uygulama örneklerine, öğrenci düşüncelerinde ortaya çıkan temalara ve dersin işlenişine yönelik çıkarımlara yer verilmiştir. Çalışma kapsamında geliştirilen projelerin ve dersin değerlendirilmesi için öğretmen adaylarından günlükler tutmaları ve raporlar hazırlamaları istenmiştir. Raporların betimsel analizi sonucunda topluma hizmetle ilgili olarak katılımcıların duygu ve düşüncelerinde yedi temanın ağırlık kazandığı anlaşılmıştır. Öğrenci raporlarının incelenmesinden, bu derste gerçekleştirilen uygulamalar sayesinde göze çarpan en belirgin sonucun öğrencilerde topluma hizmet bilincinin ve farkındalığın gelişmesi olduğu anlaşılmaktadır.
Anahtar Kelimeler
Topluma hizmet uygulamaları, öğretmen eğitimi, uygulama örnekleri, toplum hizmeti, öğrenci görüşleri
Abstract
The purpose of this study was investigating methodologies implemented and outcomes observed in a course called Community Services at the Faculty of Education. The participants of the study were 44 university students enrolled in the course which lasted for 14 weeks. During this course several projects were developed and implemented. In order to evaluate the group and class projects and overall course evaluation participants were asked to write journals and reports about the activities performed. Content analysis of reports indicated that there were seven themes in participants’ reflections. One of the most important results which could be drawn from the examination of projects was that participants’ consciousness and awareness on community services were raised.
Keywords
Community services, implementations, teacher education, sample cases, students’ perceptions