Menü

Hızlı Erişim & Quick access







KAVRAM ÖĞRETİMİNDE ÇALIŞMA YAPRAKLARININ
(x )

Yazar : Bayram COŞTU  Faik Özgür KARATAŞ, Alipaşa Ayas  
Türü : Telif
Baskı Yılı : 2003
Sayı : 14
Sayfa : 33-48
Doi Number :


Özet
Bu çalışma, basıncın sıvıların kaynama sıcaklığı üzerine etkisini öğretmede öğretmene rehberlik edecek bir çalışma yaprağı geliştirmek amacıyla yapılmıştır. Çalışmanın başlangıç aşamasında lise seviyesinde toplam 36 öğrenciyle bireysel ve grup mülakatları yürütülerek, basıncın kaynama sıcaklığına etkisiyle ilgili yanılgılar tespit edilmiştir. Yanılgıları gidermek ve etkili kavram öğretimini sağlamak amacıyla konuyla ilgili bir çalışma yaprağı geliştirilmiştir. Materyalin geliştirilmesinde bütünleştirici (constructivist) öğrenme teorisi göz önünde bulundurulmuş ve hazırlama safhasında öğrencilerin basınç-kaynama ilişkisi ile ilgili yanılgıları dikkate alınmıştır. Uygulama, 24 kişilik Lise 2 öğrenci grubu ile birlikte gerçekleştirilmiştir. Uygulama sonunda materyalin değerlendirme bölümündeki sorulara öğrencilerin verdikleri cevaplardan elde edilen bulgular, öğrencilerin sahip olduğu kavram yanılgılarını gidermede ve basınç-kaynama ilişkisini anlamada etkili olduğunu kanıtlamıştır. Elde edilen sonuçlar ışığında, materyalin öğretim sürecinde etkili bir şekilde uygulanabilmesine yönelik bazı önerilerde bulunulmuştur.

Anahtar Kelimeler
Kavram Öğretimi, Kavram Yanılgıları, Çalışma Yaprağı,

Abstract
The aim of this study is to develop a worksheet to be used so as a guide material by teachers in teaching the relationship between pressure and boiling point of a liquid. Firstly, interviews were undertaken with 36 students to find out students’ misconceptions as either individually or as a group. And then, the worksheet was developed to remedy misconceptions from students’ minds and to provide effective teaching of this topic without misconceptions. Constructivist learning perspective and students’ misconceptions in the interviews were taken into account during the development stage of worksheet. The worksheet implemented in a Lycée 2 classroom with 24 students. The data from the questions in evaluation section of worksheet were analyzed. The results showed that this material is very successful to remedy students’ misconceptions and to provide effective teaching. According to results, some implications for teaching were made.

Keywords
Concept Learning, Misconceptions, Worksheet, Material

Gelişmiş Arama & Advanced Search


Duyurular & Announcements

    Ocak 2018

    Ocak  2018 Sayısı, online olarak yayınlanmıştır.

     


    İstatistik (Mayıs 2014)

    Bilgi için; ana sayfadaki haberlere gidiniz.


    12.12.2017 tarihinden itibaren çalışmalarınızı http://dergipark.gov.tr/pauefd adresi üzerinden gönde
    Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi Emerging Sources Citation Index (ESCI) tarafından taranmakta ve dizinlenmektedir.
     
    Pamukkale University Journal of Education is indexed and abstracted in Emerging Sources Citation Index (ESCI).

    Dergimiz Dergipark sistemize taşınmıştır. Lütfen çalışmalarınızı burya yüklemeyiniz

    Çalışmalarınızı http://dergipark.gov.tr/pauefd adresi üzerinden gönderiniz


    ANDROİD UYGULAMASI

    Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi mobil sürümü artık yayında.



Adres : Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Kınıklı-Denizli/TÜRKİYE
Eposta :pauefdergi@pau.edu.tr

Web Yazılım & Programlama Han Yazılım Bilişim Hizmetleri