BİR DEĞERLENDİRME VE LABORATUAR ARACI OLARAK V-DİYAGRAMI’NIN TARİHİ, KULLANIMI ve FEN EĞİTİMİNE SAĞLAYACAĞI KATKILAR ÜZERİNE BİR İNCELEME
(
)
Yazar
|
:
Gürsoy Meriç
|
|
Türü |
:
Telif
|
Baskı Yılı |
:
2003
|
Sayı |
:
13
|
Sayfa |
:
136-149
|
Doi Number |
:
|
Özet
Bilginin ötesi, ancak etkili öğrenme metodolojileri ile başarılabilir. Bu
yollardan biri esas olarak, aynı zamanda biliş ötesi araçlar olarak da isimlendirilen
kavram haritalarının ve V-Diyagramlarının kullanımıdır (Novak, Gowin 1984 ). Bu
çalışmanın amacı V-Diyagramı ile ilgilenen tüm Fen Eğitimcileri için geniş kapsamlı
bir kaynak oluşturmaktır. Bu geniş kapsamlı makale ülkemizde, geniş içerikli olarak
1999 yılında yapılan V-diyagramı ile ilgili ilk Türkçe çalışmanın ( Meriç, Nakiboğlu,
2000 ) ardından, tüm Fen Eğitimcileri için bir ihtiyacı karşılayacaktır. Belki de Vdiyagramı
hakkındaki bu Literatür incelemesi Gowin’in V’si ile ilgili tüm Fen
Eğitimcileri için en kullanışlı kaynak olacaktır.
Anahtar Kelimeler
V-Diyagramı(haritası), Fen Eğitimi, Kavram Öğretimi,
Abstract
The meta-knowledge can be achieved through proper learning methodologies.
One of them is fundament on the use of concept maps and heuristic VEE diagrams, also
called meta-cognitive instruments (Novak, Gowin 1984). The aim of this study is to
form a comprehensive source for all educators who are interested in VEE diagrams.
This comprehensive article will meet a need for all science educators in our country,
after the first extensive Turkish study about vee diagram ( Meriç, Nakiboğlu, 2000 ) in
1999. Maybe this literature review about Vee diagram could be the most useful source
about Gowin’s Vee for all science educators.
Keywords
Vee diagram(map), Science Education