Menü

Hızlı Erişim & Quick access







BİR DEĞERLENDİRME VE LABORATUAR ARACI OLARAK V-DİYAGRAMI’NIN TARİHİ, KULLANIMI ve FEN EĞİTİMİNE SAĞLAYACAĞI KATKILAR ÜZERİNE BİR İNCELEME
( )

Yazar : Gürsoy Meriç    
Türü : Telif
Baskı Yılı : 2003
Sayı : 13
Sayfa : 136-149
Doi Number :


Özet
Bilginin ötesi, ancak etkili öğrenme metodolojileri ile başarılabilir. Bu yollardan biri esas olarak, aynı zamanda biliş ötesi araçlar olarak da isimlendirilen kavram haritalarının ve V-Diyagramlarının kullanımıdır (Novak, Gowin 1984 ). Bu çalışmanın amacı V-Diyagramı ile ilgilenen tüm Fen Eğitimcileri için geniş kapsamlı bir kaynak oluşturmaktır. Bu geniş kapsamlı makale ülkemizde, geniş içerikli olarak 1999 yılında yapılan V-diyagramı ile ilgili ilk Türkçe çalışmanın ( Meriç, Nakiboğlu, 2000 ) ardından, tüm Fen Eğitimcileri için bir ihtiyacı karşılayacaktır. Belki de Vdiyagramı hakkındaki bu Literatür incelemesi Gowin’in V’si ile ilgili tüm Fen Eğitimcileri için en kullanışlı kaynak olacaktır.

Anahtar Kelimeler
V-Diyagramı(haritası), Fen Eğitimi, Kavram Öğretimi,

Abstract
The meta-knowledge can be achieved through proper learning methodologies. One of them is fundament on the use of concept maps and heuristic VEE diagrams, also called meta-cognitive instruments (Novak, Gowin 1984). The aim of this study is to form a comprehensive source for all educators who are interested in VEE diagrams. This comprehensive article will meet a need for all science educators in our country, after the first extensive Turkish study about vee diagram ( Meriç, Nakiboğlu, 2000 ) in 1999. Maybe this literature review about Vee diagram could be the most useful source about Gowin’s Vee for all science educators.

Keywords
Vee diagram(map), Science Education

Gelişmiş Arama & Advanced Search


Duyurular & Announcements

    Ocak 2018

    Ocak  2018 Sayısı, online olarak yayınlanmıştır.

     


    İstatistik (Mayıs 2014)

    Bilgi için; ana sayfadaki haberlere gidiniz.


    12.12.2017 tarihinden itibaren çalışmalarınızı http://dergipark.gov.tr/pauefd adresi üzerinden gönde
    Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi Emerging Sources Citation Index (ESCI) tarafından taranmakta ve dizinlenmektedir.
     
    Pamukkale University Journal of Education is indexed and abstracted in Emerging Sources Citation Index (ESCI).

    Dergimiz Dergipark sistemize taşınmıştır. Lütfen çalışmalarınızı burya yüklemeyiniz

    Çalışmalarınızı http://dergipark.gov.tr/pauefd adresi üzerinden gönderiniz


    ANDROİD UYGULAMASI

    Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi mobil sürümü artık yayında.



Adres : Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Kınıklı-Denizli/TÜRKİYE
Eposta :pauefdergi@pau.edu.tr

Web Yazılım & Programlama Han Yazılım Bilişim Hizmetleri