İLKÖĞRETİM FEN ÖĞRETMENLERİNİN PORTFOLYOLARIN UYGULANABİLİRLİĞİNE YÖNELİK GÜÇLÜKLER HAKKINDAKİ ALGILARI
(-
)
Yazar
|
:
Hünkar KORKMAZ
Fitnat KAPTAN
|
|
Türü |
:
Telif
|
Baskı Yılı |
:
2003
|
Sayı |
:
13
|
Sayfa |
:
159-166
|
Doi Number |
:
|
Özet
Bu çalışmanın amacı, ilköğretim fen öğretmenlerinin ilköğretim fen eğitiminde
portfolyoların uygulanabilirliğine yönelik güçlükler hakkındaki algılarını belirlemektir.
Çalışma, 2002-2003 öğretim yılında Ankara ilinde, 3 ilköğretim okulunda görev yapan
sınıf öğretmenleri ve fen öğretmenleriyle yapılan görüşmelerden elde edilen verilere
dayandırılmıştır. Çalışmanın veri toplama araçları yapılandırılmış görüşme formu ve
açık uçlu sorulardan oluşan anket formudur. Çalışmanın verileri nitel araştırma
teknikleri kullanılarak analiz edilmiştir. Çalışmanın bulgularının ilköğretim fen
etkinliklerinin düzenlenmesi ve program geliştirme çalışmalarına katkıda bulunacağı
düşünülmektedir.
Anahtar Kelimeler
fen eğitimi, portfolyo, portfolyo değerlendirme, güçlükler,ilköğretim öğretmenleri.
Abstract
The aim of this study is to determine the primary school science teachers’
perceptions about barriers toward practicability of portfolios in primary school science
education in terms of barriers to portfolio assessment. The data of the study obtained
from the interviews carried out with classroom teachers and science teachers in three
primary schools in 2002-2003 academic year in Ankara. The data collection instruments
of the study have been the structured interview forms and a questionnaire comprising
open-ended questions. The data of the study analysed by using the qualitative research
methods. The findings of the study are thought to contribute the organisation of primary
science activities and curriculum development studies.
Keywords
science education, portfolios, barriers to portfolio assessment, primary school science teachers.