FEN DERSLERİNDE ALTERNATİF KAVRAMLARIN ARAŞTIRILMASININ ÖNEMİ: KURAMSAL BİR YAKLAŞIM
(THE IMPORTANCE OF THE INVESTIGATION OF ALTERNATIVECONCEPTIONS IN SCIENCE CLASSES: A THEORETICAL APPROACH
)
Yazar
|
:
Halil AYDIN
Arş. Gör. Muhammet UŞAK**
|
|
Türü |
:
Telif
|
Baskı Yılı |
:
2003
|
Sayı |
:
13
|
Sayfa |
:
121-135
|
Doi Number |
:
|
Özet
Fen derslerinde anlamayı sağlamak geleceğin bilim toplumunu yetiştirmenin temel
dinamiklerindendir. Bu makalemizde fen derslerinde öğrencilerin anlamalarını sağlamanın
önündeki en önemli engellerden birisi olarak sunulan alternatif kavramların ne olduğu,
neden araştırılması gerektiği altında yatan kuramsal yapının tarihi gelişimiyle birlikte
sunulmuştur. Daha sonra, fen eğitimi alanında yapılan kavramsal anlama çalışmalarında,
öğrencilerinin alternatif kavramlarının araştırmacılar tarafından tanımlanmasında kullanılan
terminoloji üzerinde durulduktan sonra, bu kavramların ortaya çıkarılmasının fen öğretimi
ve araştırmaları açısından önemi değerlendirilmiştir.
Anahtar Kelimeler
Kavram Yanılgısı, Fen Sınıfları, Teorik Yaklaşım
Abstract
Developing understanding in science classes is one of the basic components of
producing scientifically literate society of the future. In this article, the requirement of the
study of alternative conceptions, which are introduced as one of the most important barriers
in developing understanding in science, are described through with historical developments
of their underlying theoretical details. Then, the terminology used by the researchers, who
study students’ conceptual understanding, for defining students’ alternative ideas is
discussed. Finally, the importance of eliciting students’ ideas for science education and
science education researches is outlined.
Keywords
Misconception, Science Classes, Theoretıcal Approach