FEN ÖĞRETİMİNDE BİLİMSEL SÜREÇ BECERİLERİNİN YERİ VE ÖNEMİ
(THE IMPORTANCE AND ROLE OF THE SCIENCE PROCESS SKILLS IN SCIENCE TEACHING
)
Yazar
|
:
Mustafa TAN*
Arş.Gör.Burak Kaan TEMİZ
|
|
Türü |
:
Telif
|
Baskı Yılı |
:
2003
|
Sayı |
:
13
|
Sayfa |
:
89-101
|
Doi Number |
:
|
Özet
Bu çalışmada, bilimsel süreç becerileri nedir? ve Fen öğretimindeki
önemi nedir? sorularına, literatürdeki ilgili çalışmalar incelenerek cevap
aranmıştır. Bilimsel süreç becerileri, bilgi oluşturmada, problemler üzerinde
düşünmede ve sonuçları formüle etmede kullandığımız düşünme
becerileridir. Bu beceriler, bilim adamlarının çalışmaları sırasında
kullandıkları temel becerilerdir. Bu çalışmada bilimsel süreç becerilerinin fen
öğretimindeki önemi, bilgi patlaması, problem çözme, zihinsel gelişime
katkı, öğrenmede kalıcılık, bilimsel okur yazarlığa katkı, çocuk-bilim adamı
benzerliği ve laboratuvar yaklaşımı olarak kullanımı başlıklarıyla
vurgulanmıştır.
Anahtar Kelimeler
Fen öğretimi, Bilimsel Süreç Becerileri.
Abstract
The purpose of this study was to search for answers for the questions
“what the science process skills are”, and “what is its importance in science
teaching?” Science process skills are the thinking skills that we use to process
information, think through problems, and formulate conclusions. These are
the thinking skills that scientists use in their enterprise. In this article, the
topics of the science process skills, the information boom, problem solving,
fostering cognitive development, effectiveness of learning, fostering
scientific literacy, child-scientist analogy, and the use of school science
laboratories in science education are emphasized.
Keywords
Science Teaching, Science Process Skills.