FEN BİLGİSİ EĞİTİMİNDE KOLB’UN YAŞANTISAL ÖĞRENME YAKLAŞIMI
(-
)
Yazar
|
:
Mehmet MUTLU
Prof.Dr.Mustafa AYDOĞDU**
|
|
Türü |
:
Telif
|
Baskı Yılı |
:
2003
|
Sayı |
:
13
|
Sayfa |
:
15-29
|
Doi Number |
:
|
Özet
Bu makalede, öğrencilerin bireysel farklılıklarının öğrenme sürecinde dikkate
alınması gerektiği konusu vurgulanmıştır. Kolb tarafından ortaya konulan ve
öğrencilerin bireysel öğrenme farklılıklarına (öğrenme stillerine) dayanan yaşantısal
öğrenme modeli incelenmiştir. Bu amaçla şu sorulara cevap verilmeye çalışılmıştır:
Yaşantısal öğrenme modeli nedir? Yaşantısal öğrenme modelinin temel özellikleri
nelerdir? Yaşantısal öğrenme modelinin fen bilgisi eğitimine etkisi nasıldır?
Öğretmen, öğretim sürecinde öğrencilerinin bireysel öğrenme farklılıklarını
(öğrenme sitillerini) dikkate almalı ve bunlara uygun bir öğretim ortamı hazırlamalıdır.
Bunun sonucunda ise; öğrencilerin öğrenme sitillerine uygun bir öğretim yapılarak,
öğrencilerin başarılarının arttırılacağı düşünülmektedir.
Anahtar Kelimeler
Fen bilgisi eğitimi, Kolb’un Yaşantısal Öğrenme Modeli,Öğrenme Sitili.
Abstract
The purpose of this article is to emphasize students’ individual differences in
the learning process. Kolb’s experiential learning model based on students’ individual
learning preferences (learning styles) is examined. The study is intended to provide
answers to the following questions: What is the experiential learning model? What are
the principal characteristics of experiential learning model? What is the effect of the
experiential learning model in science education?
Teachers should take into account students’ individual learning differences and
design the appropriate instructional environment. As a result it is asserted that student
achievement can be improved by teaching in accordance with their learning styles.
Keywords
Science Education, Kolb’s Experiential Learning Model,Learning Style.