Özet
Görsel Sanatlar Öğretmen Adaylarının Modern Resme Öykünmelerinde Kolaj Tekniğinin Kullanımı: Eylem Araştırması
Araştırmanın amacı, resim eğitimi alan öğrencilerin modern resmi ifade etme becerilerini geliştirmede kolaj tekniğinin katkısını ortaya koymaktır. Araştırma nitel araştırma yöntemlerinden eylem araştırması biçiminde desenlenmiştir.
Araştırma sekiz hafta süresince yürütülmüştür. Araştırmanın verileri, öğrenci günlükleri ve öğrencilerin uygulama öncesi, uygulama sırası ve uygulama sonrası yaptıkları resimler, DPA (Dereceli Puanlama Anahtarı, rubric) ile ölçülerek toplanmış ve değerlendirilmiştir. Araştırmanın bulguları, kolaj tekniğiyle yaptıkları resimlerin DPA değerlendirmeleri sonucunda modern sanatı düşünsel ve biçimsel yönden yansıtma açısından gelişme kaydettiklerini gözlemlemeye ve günlüklerin, görüşme dökümlerinin ve program değerlendirme formlarının betimsel çözümlemesine dayalıdır.
Araştırmanın sonucunda öğrencilerin çalışmalarında modern resme öykünme düzeylerinde artış gözlemlenmiş ve öğrenciler modern resmin biçimsel, düşünsel yapısına yönelik farkındalıklarının özgünlük, eleştirellik ve yaratıcılık çerçevesinde arttığı belirlenmiştir.
Anahtar Kelimeler
kolaj tekniği, modern resim, asamblaj