Özet
Fen Bilgisi Öğretmenlerinin Kullandıkları Araç Gereçler ve Kazanımlara Uygunluğu
Bu çalışmanın amacı fen bilgisi öğretmenlerinin öğrenme-öğretme sürecinde araç-gereç kullanımına ilişkin görüşlerini ortaya çıkarmaktır. İyi tasarlanmış araç-gereçler zengin bir öğrenme ortamı sağlar. Nitel araştırma yönteminin kullanıldığı bu araştırmada veri toplama aracı olarak yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma gurubunu 16 fen bilgisi öğretmeninden oluşmaktadır. Araştırma bulgularına göre öğretmenler araç-gereç ve öğretim materyali olarak en çok deney malzemelerini kullandıklarını, 4+4+4 sisteminin araç gereç ve materyaller için sorun yarattığını belirtmektedir. Ayrıca öğretmenler materyal geliştirme eksikliği sorunu yaşandığını vurgulamışlardır. Uygun araç-gereç seçiminin kazanımlara gerçekleşmesine katkı sağlayacağını belirtmişlerdir.
Anahtar Kelimeler
Fen Bilgisi Öğretmeni, Araç-Gereçler, Kazanımlar