Özet
Sanat Eğitiminde Kolaj Tekniği ve Öğrencilerin Kompozisyon Kurma Becerilerine Katkısı
Resim sanatında kolaj tekniği 20. yüzyılın başlarından itibaren kullanılmaktadır. Öncü isimleri arasında Picasso ve Braque’nin yer aldığı bu teknik geleneksel resim malzemelerinin yanında farklı malzemeleri de kullanmayı olanaklı kılmıştır. Sanatta ortaya çıkan bu yeni teknik zamanla sanat eğitimi sürecinde de yer almıştır.
Bu çalışmanın amacı; kolaj tekniğinin öğrencilerin kompozisyon kurma becerilerine katkısını araştırmaktır. Nitel araştırma yaklaşımının benimsendiği bu çalışmada, öğrencilerin kolaj tekniğinden yararlanarak kurdukları kompozisyonlar alan uzmanlarının görüşlerine sunulmuştur. Elde edilen verilerin analizi sonucu ortaya çıkan bulgular kolaj tekniği ile kompozisyon kurma becerileri arasında anlamlı bir ilişki olduğunu göstermiştir. Çalışma sonucunda; öğrencilerin kazanımları, ortaya çıkan çalışmaların nitelikleri ve uzmanların yorumları birlikte değerlendirildiğinde kolaj tekniğinin çalışma grubunda yer alan öğrencilerin kompozisyon kurma becerilerini geliştirdiği sonucuna ulaşılmıştır.
Anahtar Kelimeler
Sanat Eğitimi, Resim, Kolaj, Tasarım İlkeleri, Kompozisyon