Özet
Öğrencilerin Matematiksel Dili Kullanma ve Anlama Becerisi ve Öğretmenlerinin Öğrencilerin Matematiksel Dili Nasıl Kullandıklarını Fark Edebilme Yeteneği
Bu çalışmada 7. sınıf öğrencilerinin matematiksel dili kullanabilme becerilerinin incelenmesi ve matematik öğretmeninin öğrencilerin bu becerilerini fark edebilme yeteneğinin incelenmesi amaçlanmıştır. Bu amaç için farklı matematiksel başarı düzeyine sahip üç tane 7. sınıf öğrencisi ve bu öğrencilerin bulunduğu sınıfta öğretime devam eden bir matematik öğretmeni ile çalışılmıştır. Geometri öğrenme alanında yapılan uygulama 7 hafta süresince devam etmiştir. Uygulama boyunca kullanılan öğrenci günlükleri ve uygulama sonunda hem öğrencilerle hem de öğretmenle yapılan bireysel görüşmeler veri toplama aracı olarak kullanılmıştır. Elde edilen veriler açık ve eksensel kodlama yöntemine göre analiz edilmiştir. Çalışmanın bulgularına göre, çalışmaya katılan öğrencilerin matematiksel dili kullanmalarına rağmen, matematiksel dili kullanma sıklıkları ve doğru olarak kullanabilme becerilerinin akademik başarıları ile doğru orantılı olduğu görülmüştür. Ders öğretmeninin öğrencilerin matematiksel dili kullanma becerileri hakkındaki farkındalık seviyesinin de öğrencilerin akademik başarı seviyeleri ile uyumlu olduğu bulunmuştur.
Anahtar Kelimeler
Öğretmen Farkındalığı, Matematiksel Dil, Alan Kavramı, Geometrik Muhakeme Yeteneği.