Menü

Hızlı Erişim & Quick access







Abstract


x
This study is related to the comparison the effect of “traditional teaching system” largely used in chemistry with cooperative learning method, upon the success of the education process. The study was carried out upon 79 tenth year students studying in Gazi Çiftlik high school in 2002-2003 educational years. The students were subjected to a 10- question primary survey in order to recognize them and determine their socio economical situations and they were given an elementary test to measure their primary knowledge about the subject. There were two classes chosen with equal success rate and both were given the subject of “Radioactivity “one with the “traditional method” (control group) and the other with “cooperative learning method“(experimental group.) The evaluation of data revealed that the experimental group was more successful compared with the control group.

Keywords
Cooperative learning, traditional teaching


Gelişmiş Arama & Advanced Search


Duyurular & Announcements

    Ocak 2018

    Ocak  2018 Sayısı, online olarak yayınlanmıştır.

     


    İstatistik (Mayıs 2014)

    Bilgi için; ana sayfadaki haberlere gidiniz.


    12.12.2017 tarihinden itibaren çalışmalarınızı http://dergipark.gov.tr/pauefd adresi üzerinden gönde
    Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi Emerging Sources Citation Index (ESCI) tarafından taranmakta ve dizinlenmektedir.
     
    Pamukkale University Journal of Education is indexed and abstracted in Emerging Sources Citation Index (ESCI).

    Dergimiz Dergipark sistemize taşınmıştır. Lütfen çalışmalarınızı burya yüklemeyiniz

    Çalışmalarınızı http://dergipark.gov.tr/pauefd adresi üzerinden gönderiniz


    ANDROİD UYGULAMASI

    Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi mobil sürümü artık yayında.



Adres : Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Kınıklı-Denizli/TÜRKİYE
Eposta :pauefdergi@pau.edu.tr

Web Yazılım & Programlama Han Yazılım Bilişim Hizmetleri