Menü

Hızlı Erişim & Quick access







Abstract


Disability in Elementary School Textbooks
This study investigated the visibility of disabled people in the illustrations and text of textbooks of elementary school Natural Sciences, Social Studies and, Science and Technology courses. In this study, 12 textbooks published by Ministry of National Education in Turkey during academic year of 2011-2012 were examined using content analysis. Findings of this study revealed that representation of disabled people in visuals and texts in elementary school textbooks was limited. There is need to increase awareness of the educators and textbooks writers on the representation of disabled peoples in the visuals and text.

Keywords
Textbooks, disability, inclusive education


Gelişmiş Arama & Advanced Search


Duyurular & Announcements

    Ocak 2018

    Ocak  2018 Sayısı, online olarak yayınlanmıştır.

     


    İstatistik (Mayıs 2014)

    Bilgi için; ana sayfadaki haberlere gidiniz.


    12.12.2017 tarihinden itibaren çalışmalarınızı http://dergipark.gov.tr/pauefd adresi üzerinden gönde

    12.12.2017 tarihinden itibaren çalışmalarınızı http://dergipark.gov.tr/pauefd adresi üzerinden gönderiniz


    ANDROİD UYGULAMASI

    Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi mobil sürümü artık yayında.



Adres : Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Kınıklı-Denizli/TÜRKİYE
Eposta :pauefdergi@pau.edu.tr

Web Yazılım & Programlama Han Yazılım Bilişim Hizmetleri