Menü

Hızlı Erişim & Quick access







Abstract


Influence of a Reflective Explicit Activity-based Approach on Students’ Understandings of the Nature of Science and Science Attitudes
The aim of this study was to investigate the effects of teaching the essential elements of the nature of science (NOS) in the context of scientific inquiry. A total of nine NOS activities were used to promote students’ (N=17, 12 males, 5 females) understandings of NOS and attitudes toward science. One group pretest-posttest pre-experimental design was employed in the study. Data were analyzed by using descriptive and inferential statistics. The results of study showed that students’ pre and post mean scores of understandings of NOS were significantly different. There was a moderate positive correlation between the post mean scores of students’ understandings of NOS and their attitudes toward science.

Keywords
Reflective-activities, understandings of nature of science, attitudes toward science


Gelişmiş Arama & Advanced Search


Duyurular & Announcements

    Ocak 2018

    Ocak  2018 Sayısı, online olarak yayınlanmıştır.

     


    İstatistik (Mayıs 2014)

    Bilgi için; ana sayfadaki haberlere gidiniz.


    12.12.2017 tarihinden itibaren çalışmalarınızı http://dergipark.gov.tr/pauefd adresi üzerinden gönde
    Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi Emerging Sources Citation Index (ESCI) tarafından taranmakta ve dizinlenmektedir.
     
    Pamukkale University Journal of Education is indexed and abstracted in Emerging Sources Citation Index (ESCI).

    Dergimiz Dergipark sistemize taşınmıştır. Lütfen çalışmalarınızı burya yüklemeyiniz

    Çalışmalarınızı http://dergipark.gov.tr/pauefd adresi üzerinden gönderiniz


    ANDROİD UYGULAMASI

    Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi mobil sürümü artık yayında.



Adres : Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Kınıklı-Denizli/TÜRKİYE
Eposta :pauefdergi@pau.edu.tr

Web Yazılım & Programlama Han Yazılım Bilişim Hizmetleri