Menü

Hızlı Erişim & Quick access







Özet


Matematik Öğretmeni Adaylarının Matematik Tarihi Dersine İlişkin Düşünceleri
Bu arastırma, matematik ögretmeni adaylarının Matematik Tarihi dersine iliskin düsüncelerini belirlemek amacıyla gerçeklestirilmistir. Arastırmada betimsel tarama modeli kullanılmıstır. Arastırmanın çalısma grubunu, Eskisehir Osmangazi Üniversitesi Egitim Fakültesi Ilkögretim Matematik Ögretmenligi lisans programında ögrenim gören 121 ögretmen adayı olusturmaktadır. Verilerin toplanması asamasında, ögretmen adaylarının Matematik Tarihi dersinin içerigine ve gerekliligine iliskin düsüncelerini belirlemek için arastırmacı tarafından hazırlanmıs olan “Matematik Tarihi Dersine Yönelik Görüs Anketi” ve demografik bilgi formu kullanılmıstır. Bununla birlikte ankette yer alan açık uçlu soru ile bir ilkögretim matematik ögretmeni adayı olarak Matematik Tarihi dersini almıs olmanın ne kazandırdıgına iliskin ögretmen adaylarının düsüncelerinin belirlenmesi amaçlanmıstır. Toplanan veriler hem nicel hem nitel olarak analiz edilmis olup betimsel istatistikten yararlanılmıstır. Arastırmanın sonuçlarına göre; ögretmen adayları bu ders kapsamında edindikleri bilgilerden en çok sayılar, geometri ve denklem çözme ve en az da vektörler, metrik sistem ve integral konularındaki tarihi gelismeleri ögrenmenin kendilerine yararlı oldugunu düsünmektedirler. Ayrıca ögretmen adaylarının matematiksel kavramların tarihi gelisimini ve ünlü matematikçilerin biyografilerini ögrenmenin kendilerine çok sey kattıgını ve bu bilgileri gelecekte matematik derslerinde ögrencileri ile paylasmak istediklerini belirttikleri görülmektedir.

Anahtar Kelimeler
Ilkögretim, Matematik Tarihi, Matematik Ögretimi.

Gelişmiş Arama & Advanced Search


Duyurular & Announcements

    Ocak 2018

    Ocak  2018 Sayısı, online olarak yayınlanmıştır.

     


    İstatistik (Mayıs 2014)

    Bilgi için; ana sayfadaki haberlere gidiniz.


    12.12.2017 tarihinden itibaren çalışmalarınızı http://dergipark.gov.tr/pauefd adresi üzerinden gönde
    Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi Emerging Sources Citation Index (ESCI) tarafından taranmakta ve dizinlenmektedir.
     
    Pamukkale University Journal of Education is indexed and abstracted in Emerging Sources Citation Index (ESCI).

    Dergimiz Dergipark sistemize taşınmıştır. Lütfen çalışmalarınızı burya yüklemeyiniz

    Çalışmalarınızı http://dergipark.gov.tr/pauefd adresi üzerinden gönderiniz


    ANDROİD UYGULAMASI

    Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi mobil sürümü artık yayında.



Adres : Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Kınıklı-Denizli/TÜRKİYE
Eposta :pauefdergi@pau.edu.tr

Web Yazılım & Programlama Han Yazılım Bilişim Hizmetleri