Menü

Hızlı Erişim & Quick access







Abstract



This study is aimed to determine the leadership approach of school administrators. Study is conducted on 225 administrators, and the data collected from school teachers. For his purpose a 15 item questionnaire prepared by the author was used. His questionnaire is presumed to measure the leadership styles of the administrators, and the items are rated from 1 through 4. The results showed that the school administrators’ leadership styles are inclined to be modern and contemporary in nature. These administratirs are more apt to play attention to the format-fittness rather then functionality of the plans. They always, get power from laws and regulations, imply the laws and sometimes consider the opinions of the teachers, from these findings the implications are directed more to the way the admistrators can be equipped with the current leadership styles. These and other important points are discussed and given in detail.

Keywords



Gelişmiş Arama & Advanced Search


Duyurular & Announcements

    Ocak 2018

    Ocak  2018 Sayısı, online olarak yayınlanmıştır.

     


    İstatistik (Mayıs 2014)

    Bilgi için; ana sayfadaki haberlere gidiniz.


    12.12.2017 tarihinden itibaren çalışmalarınızı http://dergipark.gov.tr/pauefd adresi üzerinden gönde
    Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi Emerging Sources Citation Index (ESCI) tarafından taranmakta ve dizinlenmektedir.
     
    Pamukkale University Journal of Education is indexed and abstracted in Emerging Sources Citation Index (ESCI).

    Dergimiz Dergipark sistemize taşınmıştır. Lütfen çalışmalarınızı burya yüklemeyiniz

    Çalışmalarınızı http://dergipark.gov.tr/pauefd adresi üzerinden gönderiniz


    ANDROİD UYGULAMASI

    Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi mobil sürümü artık yayında.



Adres : Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Kınıklı-Denizli/TÜRKİYE
Eposta :pauefdergi@pau.edu.tr

Web Yazılım & Programlama Han Yazılım Bilişim Hizmetleri