Menü

Hızlı Erişim & Quick access







Abstract


Prospective Mathematics Teachers’ Criteria of Dimension
The purpose of the study is to determine prospective mathematics teachers’ criteria of dimension. Participants were 2nd, 3rd, 4th year and master students in mathematics education department. Familiar geometric objects were given the students and asked to decide the dimension of these objects. Besides, the question “how do you decide the dimension of a given geometric object” was used to determine their criteria of dimension. The quantitative data were tabulated by using frequency and percentage, the method of descriptive analysis was used for the open-ended question. The results indicated that the students used the criteria of area-volume, number of axis, length-width-height and plane-space position in general and also wide range of criteria of one and two dimension.

Keywords
Concept of Dimension, Criteria of Dimension


Gelişmiş Arama & Advanced Search


Duyurular & Announcements

    Ocak 2018

    Ocak  2018 Sayısı, online olarak yayınlanmıştır.

     


    İstatistik (Mayıs 2014)

    Bilgi için; ana sayfadaki haberlere gidiniz.


    12.12.2017 tarihinden itibaren çalışmalarınızı http://dergipark.gov.tr/pauefd adresi üzerinden gönde
    Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi Emerging Sources Citation Index (ESCI) tarafından taranmakta ve dizinlenmektedir.
     
    Pamukkale University Journal of Education is indexed and abstracted in Emerging Sources Citation Index (ESCI).

    Dergimiz Dergipark sistemize taşınmıştır. Lütfen çalışmalarınızı burya yüklemeyiniz

    Çalışmalarınızı http://dergipark.gov.tr/pauefd adresi üzerinden gönderiniz


    ANDROİD UYGULAMASI

    Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi mobil sürümü artık yayında.



Adres : Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Kınıklı-Denizli/TÜRKİYE
Eposta :pauefdergi@pau.edu.tr

Web Yazılım & Programlama Han Yazılım Bilişim Hizmetleri