Özet
BİR DEĞERLENDİRME VE LABORATUAR ARACI OLARAK V-DİYAGRAMI’NIN TARİHİ, KULLANIMI ve FEN EĞİTİMİNE SAĞLAYACAĞI KATKILAR ÜZERİNE BİR İNCELEME
Bilginin ötesi, ancak etkili öğrenme metodolojileri ile başarılabilir. Bu
yollardan biri esas olarak, aynı zamanda biliş ötesi araçlar olarak da isimlendirilen
kavram haritalarının ve V-Diyagramlarının kullanımıdır (Novak, Gowin 1984 ). Bu
çalışmanın amacı V-Diyagramı ile ilgilenen tüm Fen Eğitimcileri için geniş kapsamlı
bir kaynak oluşturmaktır. Bu geniş kapsamlı makale ülkemizde, geniş içerikli olarak
1999 yılında yapılan V-diyagramı ile ilgili ilk Türkçe çalışmanın ( Meriç, Nakiboğlu,
2000 ) ardından, tüm Fen Eğitimcileri için bir ihtiyacı karşılayacaktır. Belki de Vdiyagramı
hakkındaki bu Literatür incelemesi Gowin’in V’si ile ilgili tüm Fen
Eğitimcileri için en kullanışlı kaynak olacaktır.
Anahtar Kelimeler
V-Diyagramı(haritası), Fen Eğitimi, Kavram Öğretimi,