Özet
İLKÖĞRETİM OKULLARI BİRİNCİ KADEMEDE FEN BİLGİSİ ÖĞRETMENLERİNİN EĞİTİM ARAÇ-GEREÇLERİNİ KULLANMADURUMLARI
Bu çalışma, Amasya ili merkezinde bulunan 22 ilköğretim okulunda yapıldı ve
ilköğretim okullarında 4 ve 5. sınıfta fen bilgisi dersini işleyen 150 öğretmene anket
uygulandı. Öğretmenlere fen bilgisi dersinde araç-gereç kullanmalarına ilişkin sorular
soruldu. İstatistiki yöntemlerden yüzde ve frekans uygulandı. Sonuç olarak,
öğretmenlerin fen bilgisi dersinde yeteri kadar araç-gereç kullanmadıkları ve okullarda
araç-gereç eksikliğinin bulunduğu belirlendi.
Anahtar Kelimeler
Eğitim-öğretim, fen bilgisi, araç-gereç, laboratuar, deney