Özet
İLKÖĞRETİMDE ÇAĞDAŞ FEN BİLGİSİ ÖĞRETİMİNİN ÖNEMİ VE NASIL OLMASI GEREKTİĞİ ÜZERİNE BİR DEĞERLENDİRME
Bu araştırmada fen eğitiminin tanımı yapılarak, ilköğretimde fen bilgisi
öğretiminin önemi, gerekliliği, çocukların gelişimine sağladığı faydalar ve amaçları
üzerinde durulmuştur. Bu amaçlara ulaşabilmek için çocukların gelişim dönemleri,
öğretme-öğrenme stratejileri, öğretim programları ve programın uygulayıcısı
öğretmenler de dikkate alınarak çağdaş fen bilgisi öğretimi ve öğretmenleri nasıl
olmalıdır sorusuna yanıt verilmeye çalışılmıştır. Ayrıca teknolojinin hızla geliştiği ve
değiştiği günümüzde fen ve teknoloji arasındaki ilişkiye değinilerek, insanların
teknolojik gelişmeleri algılayıp yorumlayabilmesi için temel fen bilgisi eğitiminden
geçirilmesinin gereğinden bahsedilmiş, etkili ve kalıcı bir fen öğretiminin nasıl olması
gerektiği üzerinde durulmuştur. Sonuç olarak fen bilgisi eğitiminin genel amaçlarına
ulaşmada çağdaş fen bilgisi öğretimi ve öğretmenlerinin nasıl olması gerektiği üzerine
bir değerlendirme yapılmış ve önerilerde bulunulmuştur.
Anahtar Kelimeler
Fen öğretimi, öğrenme-öğretme, öğretim stratejisi,teknoloji