Özet
FEN ÖĞRETMENİ ADAYLARINA BİLİMİN TARİHİ VE DOĞASININ ÖĞRETİLMESİ
ÖZET
Bu makalede bilim insanlarının, öğretmenlerinin ve öğrencilerinin bilimin
doğası hakkındaki farklı görüşleri derlenmiştir. Bilimin tarihi ve doğasının neden ve
nasıl öğretilmesi gerektiği hususu üzerine dikkat çekilmektedir. Bu konuda literatürde
bulunan üç yaklaşım tespit edilmiştir: Bilimin doğasının, fen bilimleri eğitiminin bir
parçası olarak işlenmesi; sınıfta dikkat çekici özel olaylar üzerinde derinlemesine
düşünme ortamının yaratılması; ve bilimin doğasının daha açık bir şekilde ayrı bir ders
olarak öğretilmesi. Ayrıca Gazi Eğitim Fakültesinde üçüncü yılda okutulmakta olan
"Bilimin Tarihi ve Doğası" adlı seçmeli ders hakkında da bilgi verilmektedir.
Anahtar Kelimeler
Bilimin Tarihi ve Doğası, Fen Öğretmeni Yetiştirme