Menü

Hızlı Erişim & Quick access







Abstract


TEACHING HISTORY AND THE NATURE OF SCIENCE IN SCIENCE TEACHER EDUCATION PROGRAMS
This paper presents different views of practitioners, teachers, and learners of science about the nature of science and aims to draw attention to why and how history and the nature of science (HP&S) should be taught as part of science teaching. Three different approaches to teaching HP&S were identified in the literature: including the nature of science as part of science teaching, learning by reflecting upon critical incidents in science classrooms, and teaching the nature of science more explicitly as a separate course. Also in this paper some features of an elective course entitled "The History and the Nature of Science" offered at the junior level at The Gazi Faculty of Education is introduced to the reader.

Keywords
History and Nature of Science, Science Teacher Education


Gelişmiş Arama & Advanced Search


Duyurular & Announcements

    Ocak 2018

    Ocak  2018 Sayısı, online olarak yayınlanmıştır.

     


    İstatistik (Mayıs 2014)

    Bilgi için; ana sayfadaki haberlere gidiniz.


    12.12.2017 tarihinden itibaren çalışmalarınızı http://dergipark.gov.tr/pauefd adresi üzerinden gönde
    Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi Emerging Sources Citation Index (ESCI) tarafından taranmakta ve dizinlenmektedir.
     
    Pamukkale University Journal of Education is indexed and abstracted in Emerging Sources Citation Index (ESCI).

    Dergimiz Dergipark sistemize taşınmıştır. Lütfen çalışmalarınızı burya yüklemeyiniz

    Çalışmalarınızı http://dergipark.gov.tr/pauefd adresi üzerinden gönderiniz


    ANDROİD UYGULAMASI

    Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi mobil sürümü artık yayında.



Adres : Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Kınıklı-Denizli/TÜRKİYE
Eposta :pauefdergi@pau.edu.tr

Web Yazılım & Programlama Han Yazılım Bilişim Hizmetleri